Seo ve Online Pazarlama İlişkisi
Günümüz ticaret dünyasının yavaş yavaş online dünyaya dönmesi ile birlikte geçtiğimiz bir kaç yılda bir felsefe olarak anılan seo, artık dijital pazarlamanın vageçilmezi haline gelmiştir. Sadece e-ticaret noktasında değil internet ağı üzerinde bulunan bütün materyallerin pazar noktasında vazgeçilmezi olan temel unsur seo olmuştur.Mantalite olarak denilebilir ki seo, online olarak başarı elde etmek için kullanıcıya ulaşmaktır. Bu doğrultuda bakkal mehmet amcanın da müşteri potansiyelini (geri-dönüş) arttırması için yaptığı bütün işlemler seo teknikleri olarak adlandırılabilir. Ne var sistemin doğal akışı içerisinde SEO da bir noktada kırılma noktası yaşamış ve eline düştüğü herkez tarafından farklı yorumlanmış ve değerlendirilmiştir. Arama motoru optimizasyonu adını doğuran Google her ne kadar yanlışların önüne geçebilmeye çalışsada karşısında yüzbinlerce sistem mühendisi, web master, dijital pazarlamacılar ve hackerleri görmüştür. Şu anda Google üzerinde belirli dönemlerde yaşanan algoritma değişimleri de bunun bir sonucu olarak görülebilir. Zira Google seonun doğallaşmasını istemekte ve bunun için teknik algoritmanın öğrenilmesini engellemek istemektedir.
Ülkemiz nezdinde bu olay daha da karmaşık bir hal almıştır ki kısa vadede başarı ve gelir elde etmek isteyen uyanık ergenler akla hayale sığmayan yöntemler denemekte ve sektörün gidişatını ülkemiz nezdinde etkilemektedir.
Online pazarlamanın profesyonelleşme ve başarıyı sağlama süreçlerinde diğer bütün donelerin iyi kullanılması her ne kadar önemli ise profesyonel seo noktasında da aynı titizlik ve hassasiyeti gerekir.Sürkülasyon oranının gözle görülür biçimde arttırılmasını sağlayabilecek bir silah aynı zamanda mevcut potansiyeli yok edecek bir bomba.
SEO Online Pazarlamayı Olumsuz Etkiler mi ?
Kesinlikle.... Bir ürün üzerinden örnekleme yapacak olursak;x ürünün formülasyonunu yapan ve marka sahibi olan firmanın direkt olarak sosyal dünyada pazarlama yapamsının mümkün olmadığını düşünelim. Dolayısı ile diğer pazarlama yöntemini yani dijital pazarlama yöntemini kullanacaktır.Bu bağlamda görünüm ve fonksiyonel olarak harika bir dijital altyapı hazırladığını ele alalım. Zira bunun sebebi kullanıcıya kurumsal havayı vermek ve onu içeride tutmak.
Ürün, henüz potansiyel müşterilerilerine ulaşmadan çomak sokucu tekellerin eline ulaşmış olacaktır. Seo alanında kısa vadeli başarılar sağlamak adına master yapmış bu kişiler x ürünü için yüzlerce site açabilir ve kullanıcılara üretici ve dağıtı firmanın kendileri olduklarına inandırabilirler. Ki dünya genelinde kullanıcı profilinin geneli ; "Google'de ilk sıralarda yer alan site kurumsal sitedir ve aradığım kelime veya öbeğin lokomotifidir".
Basit bir denklem kuracak olursak; Firma x ürünü için sistem, görünüm, kaliteli ürün gibi taşları yerine oturtmuş ancak seo gibi bir olguyu es geçmiştir. Dolayısı ile başarı sağlanamamış ve kaymağı başkaları yermiş olacaktır. Bu durum hem son derece doğal, bir o kadar da acımasız bir sonuç. Dolayısı ile Seonun özellikle ülkemizde Level atlaması ve şuan bir idea olarak görülen neden = sonuç ikilemine geçmesi gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder